Rekrytering HR

Hem / Rekrytering HR

Rekrytering inom HR (Human Resources) har genomgått en stor förändring. Förr handlade HR rekrytering om att anställa administrativ personal. Idag handlar HR om specialist rekrytering, för att på bästa sätt ta hand om sitt företags medarbetare. Du bör söka efter en kandidat som kan motivera, vårda och planera för dina medarbetares bästa, allt för en effektiv och blomstrande verksamhet.

Om HR-rekrytering

HR rekrytering handlar om att få välutbildad personal som kan ta hand om dina medarbetare utifrån många olika perspektiv. Det kan krävas en akademisk utbildning för att bli anställd som HR-resurs, men det finns även privata utbildningar. Rekrytering inom HR kräver bland annat att kandidaten är driven, strukturerad, social, kommunikativ, trygg och har en relevant examen.

Roller inom HR

  • HR-chef
  • HR-specialist (arbetsgivarfrågor)
  • HR-business partner
  • Konsult personalfrågor
  • HR-assistent
  • HR-koordinator
  • HR-generalist

Hitta rekryteringsföretag inom HR

Din HR-personal är normalt sett de som tar hand om rekryteringen inom HR i ditt företag. Men om du vill avlasta dem och ta hjälp av ett rekryteringsföretag som kan din bransch är det att föredra. Du hittar ditt rekryteringsföretag genom att Googla och jämföra deras erfarenheter och vad som bäst matchar ditt företags behov inom HR.

Framtiden

Behöver du hjälpa till med HR-rekrytering kan Framtiden hjälpa dig med att hitta den kandidat som matchar yrkesrollen och ditt företag. HR-personal har stor påverkan i ett företag varför det är viktigt att vända sig till ett professionellt rekryteringsföretag när det är dags att rekrytera.

Framtiden har ett stort kontaktnät och kan ta fram kandidater som har potential att utveckla ditt företag och göra det attraktivt. Med hjälp av Framtiden kan du på sikt skapa en intern rekryteringsavdelning.

Besök Framtiden

Level Recruitment

Hos Level Recruitment är rekrytering inom HR och administration ett av sex rekryteringsområden. Level erbjuder spetskompetens inom respektive område och kan hjälpa ditt företag med HR-rekrytering så att du kan hitta HR-specialister som förbättrar företagets HR-processer. HR kan vara företagets kärna och värdegrundande men också en administrativ avdelning.

Level Recruitment har lång erfarenhet av rekrytering inom HR och har en tydlig bild av vilka kompetenser som krävs. Rekryteringsprocessen anpassas efter ditt företags behov. Ofta nyttjas dock rekrytering med search tack vare erfarna rekryteringskonsulter.

Besök Level Recruitment

Max Kompetens

Max Kompetens lägger allt fokus på personalfrågor och rekrytering av personal till HR-avdelningar. Ditt företag kan på så sätt få en engagerad, ambitiös och kompetent kandidat till HR-avdelningen.

Rekrytering av HR-personal kräver förståelse för och erfarenhet av arbetsmarknaden likväl som kandidatmarknaden samt strategiska utmaningar inom HR-området. Med cirka 20 års erfarenhet av HR-rekrytering är Max Kompetens en aktör att vända sig till när det är dags att rekrytera till ditt företags HR-avdelning.

Besök Max Kompetens

Rekrytera ur ett HR-perspektiv

Interim controller

Att rekrytera en interim controller handlar inte bara om att hitta kandidaten med rätt erfarenhet, utan även om att ha rätt egenskaper. Kandidaten måste kunna etablera ett bra samarbete med andra team och ledare och ha utmärkta kommunikationsfärdigheter. HR-personalen behöver även att säkerställa att kandidaten passar in på företaget, både gällande kultur, arbetsmiljö och bland kollegor.

Interim CFO

Att rekrytera en interim CFO (Chief Financial Officer) innebär att hitta en kandidat med tydliga ledaregenskaper som besitter förmågan att föra organisationen framåt. Givetvis behöver kandidaten ha en djupgående förståelse och expertis inom ekonomi, men lika viktigt är det att kunna bygga bra relationer med sina medarbetare, inklusive ledningsgrupp. HR-personalen bör rekrytera en kandidat som bidrar till utveckling inom den ordinarie personalen och som är en lämplig mentor för sitt team.